Er regnskabet uoverskueligt i foreningen?

Skrevet af den december 13, 2014 i kategori Computer og IT | Kommentarer lukket til Er regnskabet uoverskueligt i foreningen?

Er regnskabet uoverskueligt i foreningen?

Vi kender allesammen til foreninger, og der er altid en person som skal stå for regnskabet. Medmindre man er ansat som en bogføre, så kunne det være rart hvis der fandtes et Bogføringsprogram som kunne klare ens foreningsregnskab. Et foreningsregnskab laver jo desværre ikke sig selv, og det kan nemt blive uoverskueligt at have et godt regnskabssystem.

Jo flere automatikker man kan få lavet i set regnskabssystem, jo mindre skal man lave. Det er dog ikke det nemmeste at komme igang med, hvis man ikke er ansat som bogføre i forvejen. Først og fremmest skal man overveje om man selv skal til at konstruere et spreadsheet i excel eller om man skal skrive det ned i en notesbog.

Hvis man ikke har fået kursuser eller anden vejledning, så er spreadsheetet i excel ikke løsningen. Det kan godt være det umiddelbart er nemmere at samle regnskabet i en notesbog, men her kan man ikke få skabt de automatikker, som simpelthen vil gøre det nemmere for én længere ude i fremtiden!

Løsningen på problemet er her

Løsningen er et online regnskabsprogram. Et online regnskabsprogram kan selv opsætte en excel model for én, hvilket alt andet lige vil gøre det hele lettere for en. Man kan finde sådanne online regnskabsprogrammer på nettet, hvor man bare skal opsætte ens kriterier og hvilke variable som ændre sig, og så vil disse programmer lave et skræddersyet excel spreadsheet til en, som allerede har disse automatikker i sig, så man egentlig bare selv skal indtaste værdierne!

Så hvis man er ved at blive skælvøjet af sit foreningsregnskab, så er et online regnskabsprogram løsningen på problemet!